The language of motion in Seneca’s theoretical and literary representation of passions

ΑΡΘΡΑ

Sofia-Dionysia Skompridi

PhD Candidate of the Classics Department

of the Aristotle University of Thessaloniki

 

 

Περίληψη: Το κέντρο βάρους στις τραγωδίες του Σενέκα μετατοπίζεται συστηματικά από τα γεγονότα στα πρόσωπα των εκάστοτε πρωταγωνιστών και τις συναισθηματικές τους εξάρσεις. Απότοκο της μετατόπισης αυτής είναι η δημιουργία ενός μοτίβου στο τραγικό corpus του δημιουργού, το οποίο σχετίζεται με τις απόπειρες των δευτερευόντων χαρακτήρων των έργων να αποσοβήσουν τα συναισθηματικά ξεσπάσματα των ηρώων. Το παρόν άρθρο εστιάζει στην ανάλυση της συμβουλευτικής που ακολουθούν οι χαρακτήρες, με ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον θεραπευτικό – συναισθηματικό χαρακτήρα της γλώσσας που χρησιμοποιούν στην προσπάθειά τους αυτή. Απώτερος στόχος της παρούσας ανάλυσης είναι η ανάδειξη της υλικής – φυσικής – κινητικής έκφανσης της γλώσσας του συγγραφέα, που χρησιμοποιείται για την εξυγίανση των παθών και η οποία φαίνεται να έχει, εν πολλοίς, επηρεαστεί από τις απόψεις της Αρχαίας Στοάς περί της φύσης συναισθημάτων. Τα τελευταία σκιαγραφούνται ως βίαιες κινήσεις που δημιουργούν μια ψυχοσωματική αστάθεια στους ήρωες και, ως εκ τούτου, η γλώσσα που αποσκοπεί στη θεραπεία τους φαίνεται να παρουσιάζει μία ιδιαίτερη «κινητικότητα».

 

The language of motion in Seneca (PDF)

0 Shares:
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διερεύνηση του ρωμαϊκού αμυντικού σχεδιασμού στην επαρχία της Αραβίας με τη βοήθεια των συστημάτων γεωγραφικών πληροφοριών.

ΑΡΘΡΑ Στέφανος Καραμανώλης Ιστορικός – Αρχαιολόγος Περίληψη: Το ερώτημα που τίθεται στο παρόν άρθρο είναι κατά πόσο μπορούν…
Δείτε Περισσότερα

Κάποιες σκέψεις σχετικά με το ιδεολογικό και πολιτικό πλαίσιο της χρήσης του όρου «Βυζάντιος» στη Σάκρα του Κωνσταντίνου Δ΄ προς τον πάπα Δόνο (678)

ΑΡΘΡΑ Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος University of Notre Dame   Περίληψη:Αυτό το άρθρο αποτελεί συνέχεια της μελέτης μου που δημοσιεύτηκε…
Δείτε Περισσότερα